Start docelowy – ostatnia prosta

Przygotowania do startu w Chodzieży zintensyfikowałem po triathlonie w Bydgoszczy. Miałem miesiąc BPSu – bezpośredniego przygotowania pod Mistrzostwa. Szczególny akcent położyłem na trening biegowy i pływanie. Jeśli chodzi o bieganie to w końcu zdrowie pozwoliło włączyć akcenty w trzecim zakresie. Jak wiadomo nie są to najprzyjemniejsze treningi, ale jak się robi je z głową to zwyczajnie oddają. Na pływalni przyzwoicie przepracowałem okres zimowo-wiosenny. Pod koniec sezonu technicznie, oddechowo czy siłowo było u mnie naprawdę dobrze, zatem w ostatnim mezocyklu skupiłem się na poprawie mojego największego – po wytrzymałości siłowej –  ogranicznika, czyli wytrzymałości szybkościowej.

Czytaj dalej

Enea 5150 Warsaw – sezon inauguruję w Warszawie

fot.Patrycja Pietrzak/Maratomania.pl

fot.Patrycja Pietrzak/Maratomania.pl

W tym roku, dzięki współpracy z SBR Triathlon TEAM, pierwszymi zawodami w moim kalendarzu była olimpijka z pod szyldu IRONMAN. Jednym z celów było sprawdzenie aktualnej formy. Chciałem dowiedzieć się także ile brakuje mi do najlepszych chłopaków z kategorii wiekowej M30.  Zawody 5150 Warsaw przyciągnęły bowiem, co nie jest wielkim zaskoczeniem, wielu świetnych triathlonistów i triathlonistek. Zapowiadało się mocne ściganie w doborowym towarzystwie.

Czytaj dalej

Bezpieczeństwo w wodach otwartych

09

Rozpoczynamy sezon triathlonowy, zatem coraz częściej odwiedzać będziemy otwarte akweny. Jednostki treningowe open water dają nam wiele korzyści: oswajają z wodą otwartą, wzmacniają pewność siebie w trudnych warunkach, poprawiają specyficzne umiejętności pływackie takie jak prawidłowe nawigowanie. Warto pamiętać o kluczowych zasadach bezpieczeństwa, aby minimalizować ryzyko związane z potencjalnymi zagrożeniami.

Czytaj dalej

Tłok na pływalni? Spróbuj tych ćwiczeń

tlok-plywalnia
Pewnie nie raz zastanawiałeś lub zastanawiałaś się czy warto robić sety pływackie, na basenie na którym gęstość zaludnienia przekracza dopuszczalne dla pływaków normy. Próbować zawsze można, chociaż efektywność takiego treningu zwykle pozostawia wiele do życzenia. Postanowiłem zamieścić parę wskazówek jak wykorzystać ten czas możliwie najskuteczniej. Przedstawiam kilka pojedynczych ćwiczeń i zadań, które warto wykonać  gdy warunki na pływalni nie są optymalne. 

Czytaj dalej