Recenzja rolki do automasażu – PHYSIOROLL

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rolka do masażu to mój ulubiony gadżet do regeneracji. Rzadko się z nim rozstaję. A gdy już się rozstaję to tęsknię.  Najbardziej – po zawodach – domagają się jej mięśnie i powięzi (błony zbudowane z tkanki łącznej, których zadaniem jest zewnętrzna osłona poszczególnych mięśni lub grup mięśniowych). Ostatnio wpadła mi w ręce polska rolka do masażu Physioroll. Chciałbym się podzielić opinią na jej temat.

Na początek jedno zdanie o parametrach. Wyprodukowana w Polsce rolka Physioroll  jest dość twarda i lekka (175 g, wymiary: 31x16cm). Tą rolką wymasujecie praktycznie wszystkie najważniejsze partie mięśni: m. czworogłowy, m. dwugłowy, brzuchaty łydki, mięśnie pleców, m. pośladkowe. Rolka świetnie rozbija napięcie pasma biodrowo-piszczelowego.

Zobaczmy jakie konkretne korzyści łączą się z używaniem tego wałka i co do powiedzenia ma producent:

Dzięki regularnemu stosowaniu PHYSIOROLL szybciej wrócisz do gry oraz unikniesz kontuzji, ponieważ automasaż przy pomocy PHYSIOROLL zapewni twoim mięśniom i powięziom lepsze ukrwienie, elastyczność i nawodnienie. Dzięki automasażowi przy pomocy PHYSIOROLL zapewnisz sobie szybszą regenerację po treningu oraz przygotowujesz swój organizm do wysiłku przed treningiem.

Podpisuję się pod tymi stwierdzeniami. Regularne rolowanie mięśni to po pierwsze profilaktyka: zapobieganie przeciążeniom, rozluźnianie napięcia mięśniowego, polepszenie wydajności mięśniowej. Po drugie – rolowanie to szybsze odbudowanie mikrouszkodzeń włókien mięśniowych. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że po użyciu rolki, na drugi dzień po ciężkim treningu, mięśnie bolą mniej. Dodatkowo muszę przyznać, że nie przepadam za rozciąganiem, a rolka przejmuje większość funkcji rozciągania.

Produkt Physioroll jest na tym samym poziomie jakościowym co rolka konkurencyjnej firmy  Blackroll. Niewątpliwym plusem jest cena, która bije na głowę Blackroll.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Podsumowując:

Plusy:

– cena

– jakość wykonania

Minusy:

– brak rolek o zróżnicowanej twardości

Na sam koniec kilka wskazówek:

1. Przed użyciem wykonaj ćw. rozciągające

2. Używaj rollera przed i po treningu.

3. Używaj swojej masy ciała

4. Chcąc zwiększysz nacisk, dociśnij lub jeśli to możliwe dołóż ciężar wolną kończyną.

5. Znajdź miejsce bolesne i zatrzymaj się nad nim na 15 sek. Jeśli ból się zwiększy oznacza to, że zbyt mocno naciskasz na tkanki, zmniejsz nacisk i zacznij wałkować od początku.

6. Czas rollowania jednej grupy mięśniowej od 30-50 sek.

Ważne: Rolka nigdy nie powinna powodować siniaków oraz nie należy wykonywać bezpośredniego nacisku na kości.

Miłego rollingu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.